Lååång kö

Usch! Igår skulle jag till optikern. Och i vanliga fall när jag åker mot kungsbacka åker jag mot särö eller hur man nu skall förklara. Men mamma sa att vi skulle ta motorvägen, för det gör alltid hon.

Och det var kö från Frölunda tills man svängde av i kungsbacka! Alltså, vi körde i max 50km/h på motorvägen (110km/h). Men vi körde mest mellan 10 - 20km/h eller stod HELT STILLA. Vid ett tillfälle rullade vi inte ens 3 meter på 5 minuter.

Hur kunde detta då hända? Jo, dem asfalterade precis innan avfarten i kungsbacka! Hur korkad är man om man asfalterar mitt på dagen då alla skall hem från jobbet?

 

Vi åkte 16:20 ungefär och var framme hos optikern 18:05. Egentligen hade jag tid 17:00.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0