Flytta

Japp! Då fick man beskedet! Vi fick lägenheten som vi var och kollade på i fredags. Så på tisdag skall mamma skriva kontrakt.

 

Det känns skönt på något sätt. Jag har ju bott i den här lägenheten i stort sätt hela mitt liv (dvs. sen jag började försskolan, så de mesta minnena är ju här ifrån). Jag gillar inte förändringar. Och detta är ju detta jag är van vid.

Men å andra sidan kanske det är bra att flytta. Liksom, lära sig att man inte dör av det? Då kanske det inte är lika jobbigt att flytta hemifrån själv sedan då man antagligen inte lär bo kvar i samma gamla område som alltid.

Dessutom kan det vara lite kul med förändring. Det tar väl ca 15 minuter att promenera bort till dit vi skall flytta från här jag bor nu. Det är ju egentligen inte jätte långt. Men man vet ju hur folk är, även jag. 15 minuter är en evighet och jag är lite rädd för att tappa mycket kontakt med de som bor här runt omkring som jag redan börjat tappa kontakten med på grund av mycket skola, jobb, träning och pojkvän. Det känns inte som att veckorna riktigt räcker till.

Men i och för sig. De riktiga vännerna orkar väl offra en promenad ibland? I hope so.

 

 

Det blir flytt först den 16 December, så det är ju ett tag kvar.

 

Nu är det en vecka kvar tills Bella flyttar från Knutby till Göteborg.

Och 12 dagar kvar till teori och uppkörning. Tror ni jag klarar det?

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0