Sova,plugga, äta... sova, plugga, äta

Ja det är vad min lördag har bestått av. Min pappa har varit galet sur på mig idag! Så egentligen skulle vi varit i stan och ätit middag med familjen men icke. Min pappa har en förmåga att ställa in allt när ham är sur. Han visste dock att jag skulle vara hemma hela helgen och det kanske var därför som han ställde in det?

Anledningen till varför han blev sur var för att jag inatt inte kom hem med den buss jag skulle. Bion var sjukt lång och jag var i brunnsparken vid tolv. Då hade jag missat bussen och spårvagnen. Så om ja skulle komma hem helt okej hade jag fått vänta i kylan i 45 minuter men de kände jag inte för. Så jag tog buss 50 till frölunda torg. Där brukar de gå bussar till en hållplats i ett industriområde nära mig.. Så jag tänkte att varje gång jag gått ensam därifrån har pappa blivit arg och sagt "DU SKULLE RINGT MIG!". Och en annan gång när jag väl ringde så svarade han inte eftersom han låg och sov.. Så var det nu med. Men innan jag ringde pappa så ringde jag hem till en vän till mig och frågade om hon kunde kolla så att bussarna verkligen gick som jag trodde. Hon sa då att de gikc den bussen halv ett till de området, precis som jag trodde.. så jag ringde pappa och sa de och han som låg och sov fick klä på sig och cykla dit.

När jag kommer till torget ser jag att bussarna inte går så längre och ingen buss över huvudtaget går hem till mig? Vadfan gör jag nu? Så jag ringer pappa och säger som de är och han blir skitsur och säger någit i stil med "MEN JAG STÅR JU REDAN HÄR?". Så jag säger att jag inte kan hjälpa att de ändrat busstiderna och att de stod så på internet. Så han säger att ja skall börja gå ELLER ta en  taxi. Taxi är svindyrt och jag vill inte gå själv så ja säger att jag kan åka hem till Sötis som jag pratade med innan och hon hade sagt att jag kunde komma till henne. Så då sa han att jag inte skulle de och att jag fick bestämma hur jag skulle göra (TAXI ELLER GÅ?). Då ber jag honom att bestämma men de gör han inte. Så då går jag på bussen för att slippa stå själv på torget? Då ställde han in middagen för idag? MOGET? Nej.

Har i alla fall haft en mysig dag och mamma köpte sushi till mig. Har läst bloggar, fastnat vid facebook, pluggat och sovit. Hann även trycka i mig lite av min mjölkproteinfoira kladdkaka från i sommras som låg kvar i frysen. Imorgon blir det ännu mer plugg och även träning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0