Ett dygn på Tjörn

Igår åkte jag och Mika till tjörn för att hälsa på folket från Alperna. Vi kanske var lite överdrivet taggade men vi hade sjukt kul. Vi satt  på bussen och tjötade i en timma och åt frukt. Sedan fick Anders komma och hämta oss vid bussen. Vi åkte hem till hans mamma där vi först tog det lugnt och sedan gjorde vi oss iordning. Så kom Rickard Borg och vi åkte till Anders pappa för att sitta i världens mysigaste vinkällare med öppen spis och äta räkor, dricka vin, lyssna på musik och bara ha det underbart...

De blev ju nästan som att åka ut på landet.. Man fick åka bil vart man än skulle, bussarna gick inte och det var skog över allt. Men sjukt mysigt och roligt.


Ser ju helt sjukt ut med mina armar men den bjuder jag på!

Sedan kom Emil och skulle köra oss in till Steungssund och hamnkrogen (hk) som dom alltid är på speciellt på Onsdagar... det var en bit att åka men vi var fulla och glada i bilen. Det låter ju sjukt äckligt. Om jag skall vara ärlig har jag haft de bästa kvällarna när jag har varit nykter. Jag tror faktiskt att jag skall köra mer på det i framtiden. Om någon tycker att jag är tråkig kan i alla fall inte många av mina vänner klaga som var med denna kväll. Dom visste kanske inte att jag var nykter då försen nu men ja hade sjukt kul.

Men vi träffade en hel del som var med i alperna på HK och det var underbart att se alla igen. Det var ett litet ställe men ganska mysigt. Många körde men jag tror vi fyra lyckades festa för dom med. Gusten bjöd mig och anders på två sjukt äckliga shotar med tabasco i? Sjukt starkt.



Senare på kvällen blev jag dock av med mina busskort, pengar (200), legitimation och bankomatkort. Hur fan hände det? Antingen måste någon tagit sig ner i min väska eller så kanske jag har tappat det. Men då har fortfarande någon tagit sakerna eftersom HK inte hade fått in, hört eller sett något. Det ligger inte i någon av bilarna vi åkte i och inte hemma hos någon. Det är ganska uppenbart att någon har tagit det?

Nu är det i alla fall polisanmält, korten är spärrade och mitt största problem nu är att jag inte har någon legitimation (har pass men det är klumpigt) och inga busskort. Måste ringa västtrafik imorgon och kolla hur jag skall göra. Det kommer kosta 200 att få ett nytt terminskort och det utökade får jag köpa själv.... men det suger!

Bortsett från detta hade vi en toppendag på tjörn och det var sjukt kul att träffa alla igen. Lagom sliten idag och imorgon får jag ta tag i verkligheten.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0