Ung mamma

Jag vill inte vara ung mamma (Eller skall jag bara säga mamma?). Tyvärr, men jag har mycket kvar att uppleva, många saker att göra! Jag vill resa, festa och springa runt som en idiot. Jag är väl helt enkelt inte mogen än. Fast undra om man någonsin blir det?
Jag kan tänka mig att man blir mogen, för man är illa tvungen om man nu skall ha barn (hemskt det lät, inte menat så).

Mina barn kommer bli barnligare är barnsligast, och gud så kul dom kommer ha det!

 

Foto taget av mig

 

I lördags på jobbet kunde jag inte tänka på något annat än min vän Teresa som, som sagt, skall få sitt barn snart. Egentligen var hon beräknad tills den 17 Sep. Men senaste mötet hos barnmorskan visade att det kanske blir förlossningsdags redan den 1 Sep! NICE? 
Jag bara tänkte och tänkte på den lilla söta ljusrosa krabaten som hon kommer ha hemma i sin famn. Det låter ju ändå helt underbart på något sätt.

Jag kommer dock inte ens våga hålla i ungen. Jag kan ingenting om barn.

- obs, nu kommer hon inte tillåta mig hålla honom efter hon har läst detta, haha!

 

 

Jag har ävern börjat fundera över varför detta med att vara ung mamma är så mycket merannorlunda än att vara mamma? Liksom, bara en vanlig mamma? Hur kan ämnet "ung mamma" eller "unga mammor" vara så stort? Det är ju hur många som helst som är det?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0