Tele2 suger ibland

Jag hatar tele2.
Just nu gör jag det i alla fall.

För ca två veckor sedan beställde jag ett abonnemang hos tele2. Comviq kompis, det innebär att jag smsar, mmsar och ringer gratis till alla tele2/comviq mobiler. Sedan kostar det 0,69 kr i uppkopplingsavgift.
Eftersom jag smsar ganska (väldigt) mycket, speciellt med min pojkvän som inte har comviq så beställde jag ett så kallat sms-paket samma dag som jag tecknade abonnemanget. Killen jag beställde utav lovade att aktivera mitt sms-paket samma dag som min nya kontantkort för abonnemanget aktiverades.
Några dagar senare ringde jag igen för att kolla hur man går tillväga om man vill betala sin mobilräkning med autogira (de drar summan direkt från kontot). Jag frågade då tjejen om även mitt sms paket var inlagt och hon svarade ja.

Idag krånglade min mobil skit mycket och jag kunde varken smsa eller ringa. Jag fattade ingenting. Då ploppade det upp en text där det stod något i stil med: "Detta sms har inget stöd. Kontakta din operatör."
Så då ringde jag till min operatör, tele2.

Då visar det sig att idioterna som jag pratat med innan har lagt in mitt sms-paket, för det fanns ju där i min "profil" eller vad man skall kalla det, men INTE aktiverat det. Och vad är det enda jag gör på jobbet? Jo, nämligen smsar. Så de har alltså tagit betalt för alla mina sms till andra operatörer än tele2 comviq.
Jag sa till tjejen, som var mycket trevlig, att jag inte tänker betala eftersom det är dom som har gjort fel. Och hon höll ju såklart med mig och var väldigt hjälpsam.

Men ändå. Nu kommer jag få två alldeles för höga fakturor. Och när jag får dom måste jag ringa in så att de kan åtgärda problemet för att sedan skicka mig en ny räkning.
Och tänk om jag inte hade haft något saldotak (summan du kan spendera på en månad)? Då hade jag ju aldrig märkt det och så hade det kommit hem en SKIT DYR räkning om en månad.

Jag vet att jag inte behöver betala osv. Men man blir ju ändå orolig! Det är så mycket skit inom just mobiltelefoni-världen. Man blir ofta lurad hit och dit.
Jag tänker ju verkligen det värsta. Att de kommer säga att jag skulle ringt in tidigare eller något (ringde ju iof idag, typ 20 dagar innan nästa faktura skickas ut) och att jag måste betala ändå. Eller att jag måste betala för att sedan få tillbaka pengar om typ... ett halvår?

Direkt efter jag hade pratat med tjejen så fick jag ett sms där det stod att mitt sms-paket kommer aktiveras 2009-08-07 dvs. imorgon enligt beställning. Så jag kommer ju bara få en räkning på mina samtal och sms för de första 7 dagarna denna månaden. Men tänk om dom säger till mig: "Nej, det står här att ditt sms paket aktiverades 2009-08-07 här, så tyvärr får du betala för de skickade smsen."

DÅ DÖDAR JAG NÅGON. Jag fattar allvarligt talat inte hur de kan vara så klantiga.

Bör jag ringa igen och säga något för att vara helt säker?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0