Spontan helg om man säger så

Jag tror aldrig jag har haft en sånn spontan period som jag haft dessa dagar. Efter jobbet igår så åkte jag hem till SESS Vi gjorde oss ordning för att ta lite kort som vi skulle använda till bloggen. VI har alltid haft fotodagar så länge jag kan minnas med jämna mellanrum eftersom hon tycker om att fota...

Bilderna tror jag blev sådär dock men när vi står ganska öppet och posar kommer det en kille runt hörnet som frågar vad vi gör. Vi pratar lite med honom och kommer fram till att han är turist och har hyrt en lägenhet av en kompis i en vecka tillammans med en annan kompis. Dom kom från Jämtland och hade bondedialekt.

Han frågar sedan om vi har lust att komma upp på en drink när vi är klara och vi sa att vi kommer senare. Först tänkte vi "Vad är det för mupp?" men sedan kom vi på att vi göteborgare är alldeles för reserverade så vi gick dit. Det slutade med att vi satt där i två timmar och pimpla. Egentligen skulle vi varit hemma i myskläder och förberett för en middag vi skulle göra med några kompisar men icke,

Sedan vinglade vi upp till Ica där vi träffade Gasse, Pelle (som har varit ute och seglat i 3 månader) och sandra. Vi fick med oss tacotillbehör och gick hem till SESS och lagade mat. Det var hur gott som helst och man kan ju äta tills man spricker. Sedan kom de två killarna från Jämtland över. Jag tror det hette Christoffer och Ante. Otroligt nog vad ante 17 och christoffer 24. Här i göteborg umgås man ju oftast med de som är ungeär lika gammla eller i alla fall inte mer än 4 år äldre.

De var sugan på att gå ut men det var ingen annan. Sedan drack vi lite vin och spelade massa lekar. Sedan beställde vi en taxi och jag och Sess åkte med de in till stan. Där gick vi till bryggeriet och sedan nattklubben Valand. Det var sjukt roligt, vi dansade och sjöng och vi fyra hade verkligen kul. De bjöds på massa drinkar och annat och kvällen blev lång lång lång...

Eftersom utgången var allt annat än planerad så hade jag converse på fötterna vilket jag tänkte var heelt opassande men måste säga att det var de skönaste "partyskorna" jag dansat i. Sedan blev det taxi och efterfest hemåt vid 3.

Så denna dag som egentligen bara skulle bli foto, film och myskläder blev något helt annat... Men idag har jag varit löjligt trött och jobbat hela dagen. Och nu på kvällen åkte jag in till stan och träffade några tjejer i min klass. Vi satt i kungsparken och pratade, åt sushi och hade hur mysigt som helst. Det regnade lite men det var fortfarande varmt. En av tjejerna vad Mika som jag bland annat var i alperna med. Jag lärde känna henne genom en kompis men är lite dålig på att hålla kontakten så det var verkligen roligt att träffa henne. Kanske en person värd att lära känna mer.

Tog inga bilder igår, bara några hemma hos SESS. Men när hon ser detta får vi hoppas att hon kan lägga ut lite bilder...



*Planera min middag som jag skall ha när jag fyller år
*Teori
*Träffa en Jennifer jag träffar alldeles för sällan
*Träna
*Storstäda
*Övingsköra mycket mycket
*Jobba näst sista veckan på Sahlgrenska sjukhuset


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0