Rix fm festival

I söndags fick jag med mig Linn på Rix fm festivalen på Kulturkalaset trots att vi båda var slitna och trötta. Det började vid fem så vi såg till att vara inne då. Det var hur mycket folk som helst och massa barn. Detta året var det ganska bra band som skulle spela som. Alcazar, angnes, EMD, Sara don finer, och massa andra. Det kanske låter sådär och de är ingen musik jag sätter mig och lyssnar på på spotify kanske men de blir alltid lite bättre när man går på spelningar med stämmningen och allt. Dock var förbandet det sämsta någonsin. Det var ett band och en tjej och en kille som sjöng. Hon gjorde bra covers och var gravid samtidigt som hon rockade så hon fick helt klart godkänt. Men när han skulle sjunga började folk röra på sig och halva publiken började smsa istället. Så då beöver jag inte ens utveckla hur det lät?


Alcazar rockade på scen


EMD vad lagkom populära bland alla tjejer

Sedan mötte vi upp Jake som bestämde sig för att komma in efter sin träning. Vi chillade runt lite på stan och letade först efter någon avlägsen bar som Linn hade hittat någon dag men den hittade vi inte tillbaka till. Så Jake blev hunrig och föreslog att vi skulle sätta oss på Viktoria. Jag tycker inte att de är dumt att vara stamgäst på något ställe men om man skulle dra ett genomsnitt på hur många gånger jag ätit där skulle de bli en gång i veckan hela sommaren. Om jag inte minns fel så är det ca: 7 gånger. Vi var ju även där dagen innan så vi hamnade på Queen istället som är mer pub.
Där blev det ett glas rött och ett långt kvällsprat med två goingar. Riktig mysig men inte lång kväll.







 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0