Finns spöken på riktigt?

Hallelihallelå

De första timmarna på arbetspasset brukar jag passa på att läsa mina dagliga bloggar samt andra kanske mindre bloggar som är minst lika intressanta!


Och på något vänster så kom jag in på den här bloggen.
Jag sitter här med en obehaglig känsla över axlarna. Jag skrämmer upp mig själv när jag läser sådant här och kommer säkerligen att inbilla mig att det gör ont i kroppen när jag lägger mig ikväll. Och då kommer jag börja tänka tillbaka på den här bloggen och bli rädd! Tänk om det spökar hemma hos mig, men att jag inte har sett det än, och nu när jag läst bloggen så blir jag mer mottaglig?


Jag tror verkligen på att det finns övernaturliga ting trots att det aldrig har visat sig för mig. Jag har aldrig fått något tecken. Men för mig är det lika självklart att spöken finns som att det finns aliens (dvs. Liv på en annan planet).


Och på tal om sängen. Det är nog där jag är som räddast (jag är faktiskt mörkrädd rätt ofta) eftersom det är mörkt, långt från lampan, sårbar och ensam. Jag är rädd för att när jag tittar skall jag se något, eller se skuggor av något som jag inte riktigt kan urskilja.

Men det är även i min säng som jag är som mest skyddad. Jag har ju en liten sänglampa så jag kan se allt om jag vill, ett täcke som skyddar och att ligga med ryggen nära väggen gör så att inget ont kommer därifrån.

Dessutom blundar man oftast i sängen, åtminstone jag gör det. Och det man inte kan se är ju inte farlig. Det man inte ser finns inte och det man inte ser händer inte!

Dubbelmoral kring min osäkraste/säkraste plats i hemmet?


Vad tror du om spöken? Finns dom eller finns dom inte?


Kommentarer
Postat av: LIENE

Jag tror på spöken, har t.o.m. sett, det var vidrigt läskigt:S för det var en ful människa om jag ska säga så, även om jag bara såg konturena, men kommer aldrig glömma det.

Men man ska försöka att inte grubla på sånt för mycet, då blir man väl mottaglig och när man koller på program om spöken också.

2009-08-03 @ 10:32:00
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: H A N N A | [ e s t h . b l o g g .s e ]

haha jaa, hemsk blogg! blir lika rädd varje gång jag går in där.. :D

2009-08-03 @ 10:42:53
URL: http://esth.blogg.se/
Postat av: mariaelisabeths'

skorna är köpta på deichmann sko ;D & jag älskar dom!

2009-08-03 @ 11:21:50
URL: http://mariaelisabeths.blogg.se/
Postat av: Anonym

jaha, okej =)

men de finns på internet =)

2009-08-03 @ 11:29:50
URL: http://josefinesoderberg.blogg.se/
Postat av: NATASCHA

Vacker banner !

2009-08-03 @ 11:36:37
URL: http://nataschalindmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0