Arga vänner

Jag blir så jävla förbannad!


I maj fyllde en kompis år, låt oss alla henne för EVA. Jag och Yam hade tänkt att ge Eva en piercing i present eftersom jag är den som hellre vill ge lite roliga presenter.

Jag fick en bok med massa gamla bilder från när vi först blev kompisar och fram tills nu av Eva. Det var jätte fint och jag blev jätte glad. Men vad skulle jag kunna göra som är betydelsefullt tillbaka? Jag hade också kunnat göra något med bilder... men hur kul är det att få typ samma grej tillbaka? Jag började faktiskt göra ett bildspel som jag tänkte spelat upp när hon fyllde år. Men eftersom jag jobbade till ca kl 19 på kvällen och skulle missa middagen och allt gjorde jag inte klart bildspelet.


Hur som helst så ville Yam inte vara med på presenten längre och ville hellre köpa något eget. Och jag som skulle jobba hela veckan hade inte riktigt tid att köpa en present ringde upp Eva och berättade om min idé samt varför den inte blir av osv. Jag undrade även om någon annan kompis till henne kanske ville vara med på den istället.

Då fick jag numret till en tjej som jag, tja, man säger väl känner, men egentligen så känner jag ju faktiskt inte henne. Hon och Eva var bästa kompisar en period i alla fall.


Hon var på och hon skulle ta med sig pengar till födelsedagsfesten plus en annan kille som skulle lägga en del också.

Men tjejen hade inga pengar på sig, och killen gav mig typ ¾ av pengarna. Tjejen sa att hon skulle ge pengar till Eva en annan dag, och då räknar jag ju med det. Dom är ju faktiskt kompisar precis som jag och Eva.


På bussen eller vart vi nu var ger jag Eva pengarna från killen och frågar om hon vill ha pengar av mig med. Men hon sa att det inte spelade någon roll när hon fick dom. Jag hade ju bestämt att jag skulle gå med henne.


Veckan efter när jag började sommarjobba börjar jag smsa om att jag skall beställa piercing-tid men det var lite jobbigt med när och så. Jag visste ju inte när Eva kunde osv plus att hon fortfarande inte hade fått pengar av tjejen. Och vad skall jag göra då? Hon sa att HON skulle ge pengar till Eva, inte till mig. Och eftersom jag inte känner henne, anser jag, att jag inte kan ringa och kräva pengar av någon bara sådär. Är hon en vän så hade hon väl gett pengarna till henne och tänkt efter.
(Visst, lika illa att Eva skall kräva pengar av sin vän. Men de känner åtminstone varandra)

I somras när vi var ute och badade en dag bad Eva mig att smsa tjejen och fråga. Jag gjorde det och då fick jag svaret att hon var i Turkiet och att Eva skulle få pengar så fort hon kom hem därifrån. Men jag har inte hört något av Eva om pengarna, och vad skall jag då säga?


Och igår kväll fick jag en kommentar på bloggen där det stod: "att du J skulle fixa min blogg va ju också en del av min födelsedagspresent, men den får jag tydligen inte heller då..."

Jag tycker att man kunde skrivit: "Hej, hur går det med min present? Jag fyllde ju år för skitlänge sedan!" eller något i den stilen. Jag tycker att den kommentaren var ganska kaxig.


Och sedan fortsatte vi att smsa om saken. Jag tycker att hon la väldigt stor press på mig för hela grejen, jag har försökt. Det är fortfarande pengar från tjejen hon skall ha för att hon skall kunna få sin present. Och tjejen har lovat 3 gånger att ge dem till henne (sa till tjejen en gång till igår varpå jag fick svaret: "skall jag ge henne pengarna? Då gör jag det så fort jag kan!" Vad trodde hon liksom???

Och nu är då Eva skit arg på mig för hennes vän inte kan göra rätt för sig.


Hon skrev väldigt mycket om att hon la ner mycket tid på min present osv. Men jag vill helt ärligt höra vad hon ville ha tillbaka av mig. Jag är den som ger roliga presenter istället för seriösa. Och det enda jag skulle kunna göra som sagt tillbaka till henne som skulle betyda något har också med bilder att göra. Och hur kul är det?

Hon ville ha piercingen väldigt mycket när jag frågade, och jag vet inte vad jag skulle kunna gjort annorlunda.


Men nu vet jag till nästa gång att man skall samla ihop pengarna innan i ett kuvert eller liknande. Men som sagt, detta var en present med kort varsel.  Plus att detta var min första "ge-bort-något-i-pengar-stil-present". Inte visste jag vad jag skulle göra. Jag litade ju såklart på att alla skulle sköta sin del av presenten.

Kan förstå att hon är besviken, men då skall hon vara minst lika besvikna på dom andra samt inte ge mig all skit för det.
Fick ju bland annat skrivet på sms: "Trodde fan att vi var kompisar men tydligen inte. Schyst tjej."
Så bara för att man inte fixat någons perfekta present så är man inte bra kompisar?



Att jag ens skrev ett inlägg om detta är för att detta är precis vad vännen gjorde om mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0